Czyste koszulki pod nadruk można kupić w różnych miejscach, ale ich właściwe dobranie wymaga głębszego zastanowienia. Szukasz koszulek, które wpiszą się w wizerunek firmy, będą wygodne dla pracowników i spodobają się Twoim klientom? Poznaj te 5 cech decydujących o funkcjonalności nadrukowanych ubrań!
Czyste koszulki pod nadruk – to musi się w nich zgadzać!
Wybierając czyste koszulki pod nadruk zwróć uwagę na producenta, kolor, rozmiar, fason i gramaturę. Oto jakie powinny być!
1 – Producent z górnej półki
Koszulki Malfini, JHK, Gildan czy Fruit of The Loom łączy jedno – zostały pod każdym kątem dopracowane jako baza do nadruków. Producent ma w branży basicowej odzieży ogromne znaczenie. Wybierając sprawdzone marki o globalnym zasięgu, masz pewność co do jakości. Spod tych logo wychodzą ubrania świetnie wykończone, wykonane z wygodnej, stuprocentowej bawełny i bawełny wymieszanej w poliestrami.
W tym przypadku jakość nie oznacza wysokich kosztów. Wymienione marki celują w przedsiębiorstwa zamawiające duże ilości odzieży – na dużych zamówieniach i tak zarabiają, więc proponują konkurencyjne ceny od sztuki.
Kolejny argument – decydując się na konkretne, znane marki, masz pewność co do bezpieczeństwa ubrań. Przebadane, neutralne barwniki to podstawa, w końcu mamy tu do czynienia z odzieżą pozostającą w długim kontakcie ze skórą.
2 – Odpowiedni kolor
Wybór koloru koszulki do nadruku może wydawać się prosty, ale istnieje kilka czynników, które należy wziąć pod uwagę, aby uzyskać najlepszy efekt.
Kolor koszulki powinien pasować do logo firmy i całego nadruku. Należy wziąć pod uwagę również kolorystykę innych elementów ubioru firmowego, np. spodni, bluz czy kurtek. Dzięki temu, jak duży wybór barw proponują producenci bazowej odzieży, z pewnością uda się dobrać coś pasującego.
Jeżeli identyfikacja wizualna Twojej firmy jest skomplikowana – to oznacza kolorowe logo, pełne różnych detali – postaw na koszulki w barwach neutralnych. Białe koszulki spiszą się jako podstawa nadruków intensywnych, w ciemnych odcieniach. Czarne z kolei pasują pod wzory z kombinacją jasnych barw. Logotyp musi się odróżniać, bo tylko wtedy koszulki pracowników wypełnią swoje marketingowe zadanie.
Pamiętaj, że ludzki mózg nie lubi nadmiaru różnych kolorów, bo to go rozprasza. Postaraj się, by firmowy uniform, licząc ze spodniami i odzieżą wierzchnią, miał w sumie maksymalnie 3 kolory (mogą być w różnych, możliwie zbliżonych odcieniach).
3 – Pełny przekrój rozmiarów
Koszulki za małe lub za duże z miejsca niszczą profesjonalizm pracowniczego looku. Dlatego, najlepiej jest poprosić aktualnych pracowników o wymiary. Długość i szerokość koszulki sprawdź następnie w tabeli producenta i na tej podstawie dopasuj rozmiar.
Trzeba jednak myśleć także o przyszłych zmianach w zespole. Przy okazji kompletowania uniformów pracowniczych zainwestuj w kilka dodatkowych modeli o zróżnicowanych rozmiarach. Będą czekały na następnych podwładnych!
4 – Fason zgodny z wizerunkiem
Czyste koszulki pod nadruk są dostępne w różnych wariantach kroju. Tam, gdzie nie wymaga się od pracownika elegancji, a kontakt z klientem ma marginalne znaczenie, wystarczą T-shirty o okrągłym dekolcie lub w serek. Takie modele sprawdzą się np. dla pracowników magazynu, do pracy na budowie czy w ogrodnictwie. Są wygodne – i o to w nich chodzi.
Gdy zaś wizerunek pracownika ma duże znaczenie z uwagi na stały kontakt z klientami, lepiej postawić na koszulki polo – są bardziej eleganckie. Pracowników w koszulkach polo spotkasz m.in. na kasie czy w małej gastronomii.
Pamiętaj, by dobierać fasonu luźno układające się wokół sylwetki. Zrezygnuj z modeli bardzo opinających – tylko najzgrabniejsze sylwetki dobrze się w nich prezentują. W luźniejszych wariantach pracownicy będą czuli się komfortowo niezależnie od wymiarów.
5 – Koszulka dopasowana do pory roku
Jedna koszulka z nadrukiem na cały rok to słaby pomysł. Pracownik powinien mieć przynajmniej dwa warianty – koszulkę letnią oraz na chłodne dni.
- W lecie sprawdzą się koszulki o gramaturze 150-180 g/m2, z krótkim rękawem. Można je nosić także wiosną i jesienią w zestawieniu z bluzą firmową.
- Na zimowe miesiące sprawdzą się warianty z długim rękawem i gramaturą 200-220 g/m2. W zupełności wystarczą do pracy w pomieszczeniu.
- Pośrodku leżą koszulki z krótkimi rękawami i gramaturą 180-200 g/m2. Sprawdzą się na wiosnę i jesień, a także zimę jeśli pracownik założy do nich bluzę.
W zestawie pracownika uwzględnij cienką koszulkę z krótkim rękawem, oraz grubszą z długim. Wariant średni jest opcjonalny. Opcjonalna zaś nie jest firmowa bluza z nadrukiem – ona na pewno przyda do kompletu!
Koszulki o niskiej gramaturze są mniej wytrzymałe, co może być problematyczne na stanowiskach wymagających ciężkiej fizycznej pracy. Lepiej jednak wymienić koszulkę nieco częściej, niż ryzykować, że pracownikowi będzie za gorąco. Temperatury latem potrafią przecież dobijać nawet do 40 stopni, a odzież firmowa musi być na to przygotowana!
Podsumowanie
W doborze czystych koszulek pod nadruk trzeba wziąć pod uwagę każdy detal. Zacznij od znalezienia sklepu proponującego odzież basicową od solidnych producentów – bo wtedy solidne będą także koszulki. Następnie, zastanów się nad kolorami nadruku, rozmiarami oraz wymaganym stopniem elegancji na danym stanowisku. Nie zapomnij dobrać też drugiej koszulki, tak by pracownicy mogli je wymieniać w zależności od pogody.
Jeżeli masz jeszcze jakiekolwiek wątpliwości co do doboru koszulek, możesz też skontaktować się z firmą wykonująca nadruki. Firma pomoże Ci w zaprojektowaniu odzieży tak, by prezentowała się zjawiskowo.