Otwarcie własnej placówki świadczenia usług zawsze jest wyjątkowym wydarzeniem, które jednak poprzedzone jest zazwyczaj długimi przygotowaniami. Warto zadbać o to, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Zwiększysz w ten sposób szanse na sukces swojego biznesu – a o tym marzy przecież każdy przedsiębiorca!
W tym artykule skupię się na branży usług stomatologicznych. Jak przygotować się do otwarcia własnej kliniki, aby osiągnąć sukces? Zdecydowanie nie wystarczy wyłącznie dopasowany asortyment urządzeń i akcesoriów, który posiada niejeden sklep dentystyczny. Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę!
Wysoki standard usług z odpowiednim wyposażeniem
Nie ukrywajmy, że w branży stomatologicznej jest duża konkurencja. Nie oznacza to jednak, że warto rezygnować ze swojego marzenia o otwarciu własnej kliniki. Po prostu trzeba dopasować się do zmieniających się wymagań pacjentów i… wyprzedzić konkurencję.
Kwestia czystości i to, że w gabinecie muszą znaleźć się odpowiednie urządzenia i preparaty do dezynfekcji jest niepodważalna. Warto umieścić w klinice także nowoczesne urządzenia do dekontaminacji powietrza, z którymi ograniczanie zakażeń pacjentów bakteriami czy wirusami podczas leczenia stanie się łatwiejsze.
Poza podstawowym wyposażeniem, które pozwoli świadczyć usługi na wysokim poziomie, warto zastanowić się, jaki zabiegi są teraz popularne. O co szczególnie dbają pacjenci? Dobrym zakupem do kliniki może okazać się np. specjalistyczne urządzenie do wybielania zębów – coraz więcej osób rezygnuje z wykonywania tego procesu w domowym zaciszu i woli oddać się w ręce profesjonalistów. Wykorzystaj to! A aby zaprezentować się w oczach potencjalnych pacjentów jeszcze lepiej, pomyśl o zniżce na początek.
Zwróć uwagę na design
Jeśli chcesz przyciągnąć pacjentów i zainteresować ich swoimi usługami, zwróć uwagę także na to, jak prezentują się wnętrza Twojej kliniki. Może warto ustawić w nich rośliny lub żywą ścianę z mchu, aby wprowadzić dodać naturalny akcent i dodatkowo pomóc pacjentom ukoić nerwy przed wizytą?

Jeśli tylko masz taką możliwość, podejmij współpracę z architektem, który podpowie Ci, co jest aktualnie na topie w branży stomatologicznej i jakich dodatków nie może zabraknąć w przestrzeni, którą tworzysz. W ten sposób sprawisz, że pacjenci będą jeszcze chętniej stawiać się na umówione wizyty!
Udogodnienia dla pacjentów
Dentofobia to nie przelewki. To bardzo częsta dolegliwość, w efekcie której wiele osób odczuwa strach przed wizytą u stomatologa. Jego skutkiem może być nawet kilkukrotne odkładanie wizyty. Nie jest to najlepszy wybór, gdyż może skutkować koniecznością bardziej skomplikowanego leczenia. A gdyby tak… pokazać pacjentowi, że w Twojej klinice nie trzeba się bać i są skuteczne sposoby zmniejszające poczucie niepokoju przed wizytą i w jej trakcie?
Coraz popularniejszym rozwiązaniem w wielu nowoczesnych klinikach stomatologicznym jest gaz rozweselający. Pacjent wdycha go podczas zabiegu i czuje się zrelaksowany, nie odczuwa strachu, który normalnie mógłby mu towarzyszyć. A do tego moment leczenia mija w mgnieniu oka.
W wielu placówkach stomatologicznych nie ma także tego specyficznego zapachu dentysty, który u wielu pacjentów wywołuje obezwładniające uczucie strachu. Zastanów się, jak wprowadzić to rozwiązanie u siebie i nie zapomnij komunikować tej informacji pacjentom na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych. W ten sposób się wyróżnisz!
Funkcjonalna strona internetowa
Strona internetowa w działalności kliniki stomatologicznej to must-have. Może powstać i być dostępna przed wielkim otwarciem. To ważne, bo wtedy jest większa szansa, że zdąży na czas osiągnąć odpowiednio wysoką pozycję w wyszukiwarce i dotrze to większej liczby osób.
Nie musi być rozbudowana, ale powinny znaleźć się na niej podstawowe informacje, które będą interesować większość pacjentów – kto przyjmuje w klinice i jaką każdy z lekarzy posiada specjalizację, cennik, sposoby umówienia wizyty. Możesz zdecydować się na umożliwienie umawiania wizyt online, co z pewnością będzie udogodnieniem dla wielu pacjentów.
Obecność w social mediach
W social mediach możesz wykreować odpowiedni obraz swojej kliniki. Nie oznacza to, że masz koloryzować rzeczywistość. Po prostu skupiaj się na tych elementach, które chcesz podkreślić i które mogą nie być widoczne podczas wizyty, np. informacje o dbaniu o czystość i sterylność podczas zabiegów, zdobywanie nowych kwalifikacji przez lekarzy i dokładne przedstawianie personelu.
Istnieje bardzo duża szansa, że firmowe profile dotrą nie tylko do Twoich regularnych pacjentów, ale także do osób, które jeszcze nie były w Twojej klinice. Prowadząc firmowy profil na Facebooku czy Instagramie możesz pokazać działalność od bardziej personalnej strony, a także zbudować autorytet miejsca – pacjenci będą wiedzieli, że mogą Ci zaufać.