popularne książki o marketingu i sprzedaży

Marketing i sprzedaż to dwa obszary, które – choć się od siebie różnią – są ze sobą ściśle związane. Bez dobrze działającego marketingu trudno o efektywną sprzedaż. A to ona jest ostatecznym celem wszelkich działań promocyjnych. By poprawić efekty w obu tych obszarach, warto sięgnąć po książki. Najlepiej stawiać na pozycje, w których znajdziesz konkretne, praktyczne porady. Jakie książki o marketingu i sprzedaży warto więc wybrać? Przedstawiamy listę tytułów, z którymi warto się zapoznać w pierwszej kolejności.

Jak książki o marketingu i sprzedaży pomogą Ci zarabiać? 9 tytułów z praktyczną wiedzą

Książki o marketingu i sprzedaży poruszają różne kwestie. Niektóre podchodzą do sprawy kompleksowo i mają ambicje, by stać się “biblią” marketerów. Inne koncentrują się na konkretnym wycinku pracy specjalistów. Część odnosi się do psychologii, opowiadając na przykład o sposobie wpływania na kontrahenta w czasie negocjacji. Wybraliśmy więc dziewięć praktycznych tytułów, które pomogą Ci w różnych obszarach działań.

Pomoc w przygotowaniu strategii sprzedażowej – “Sprzedawaj JESZCZE więcej”

Marcin Osman i Kamila Kruk przygotowali drugą wersję swojej książki. Znajdziesz w niej jeszcze więcej sprawdzonych strategii sprzedażowych. To jej najważniejsza część – 60 przepisów na sprzedaż gotowych do wdrożenia od zaraz. Autorzy nie zachęcają do czytania całej książki, a wybrania jednej z ich strategii, przeczytania rozdziału i natychmiastowego wdrożenia. “Czytaj i działaj” – to główne przesłanie Osmana i Kruk.

Dlaczego warto zaufać właśnie ich pomysłom? Świadczy o nich niemal 5 milionów wygenerowanych sprzedaży i sukces ich wydawnictwa OSMPower.pl. Ich strategie pomogą Ci na początku przygody z biznesem, ale także przy kolejnych krokach, na przykład związanych z mediami społecznościowymi. Te koncepcje można zastosować w każdej chwili.

Pomoc w negocjacjach biznesowych – “Negocjuj jakby od tego zależało Twoje życie!”

Chris Voss i Tahl Raz stworzyli książkę, którą czyta się jak dobry thriller, ale równocześnie jest napakowana przydatną wiedzą. Voss zdradza w niej bowiem tajniki negocjacji rodem z FBI. To właśnie tam zajmował się pertraktacjami z przestępcami z różnych krajów. Nie brakowało dramatycznych sytuacji, których barwne opisy można znaleźć w jego relacji.

Techniki negocjacyjne wypracowane w takich ekstremalnych warunkach znakomicie odnajdują się jednak na polu biznesowym. W tej książce znajdziesz praktyczne informacje na temat negocjacji z kontrahentami, które można wykorzystywać przy zawieraniu sprzedaży. Opierają się na dziewięciu zasadach, na pozór sprzecznych z logiką strategii negocjacyjnych, które jednak mogą doprowadzić Cię do zaskakujących sukcesów.

Pomoc w rozpoznaniu zachowań klientów – “Psychologia sprzedaży”

Książki o marketingu Briana Tracy’ego to już klasyka. Ta powstała na bazie jego audiobooków o tym samym tytule, które okazały się najlepiej sprzedającym się programem szkoleń audio w historii. Dzięki jego podpowiedziom zrozumiesz, jak myślą i zachowują się Twoi klienci. Poznasz prawdziwe motywy, jakie skłaniają ludzi do zakupu. I z taką wiedzą zupełnie zmienisz podejście do sprzedaży.

Nie są to jednak teoretyczne rozważania. Znajdziesz tu praktyczne techniki sprzedażowe, które od razu będziesz mógł zastosować w swojej pracy. Ta książka jest uważana za lekturę obowiązkową dla handlowców. Ale i marketingowcy dzięki niej zyskają podbudowę pod swoje działania, lepiej dostosowując je do oczekiwanych efektów.

Pomoc w zdefiniowaniu potrzeb klientów – “Co chce wiedzieć klient”

Jak najlepiej trafić do klienta z przekazem marketingowym, a potem zamknąć transakcję? Oferując mu to, czego w tym momencie potrzebuje. Właśnie tak w swojej książce do sprawy podszedł Marcus Sheridan, znany specjalista od inbound marketingu. Zanim ją napisał, przez pięć lat badał i testował zachowania klientów. Dzięki temu sformułował pięć kategorii pytań, które najczęściej zadają klienci przed zakupem.

Co ważne, wskazuje też pięć rodzajów treści, które niosą odpowiedzi na te pytania. W książce Sheridana nie brakuje też innych praktycznych narzędzi:

  • sposoby korzystania z technologii do komunikacji z klientem w czasie rzeczywistym,
  • metody tworzenia treści wideo w social media, które poprawiają sprzedaż,
  • metody angażowania własnego zespołu w pracę.

Dzięki tym wskazówkom będziesz mógł rozsądnie przemodelować działania marketingowe. Sheridan obiecuje, że Twoje wyniki się poprawią.

spotkanie biznesowe

Pomoc w wykorzystaniu sztucznej inteligencji w firmie – “AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji”

Książki o marketingu i sprzedaży nie zawsze nadążają za rzeczywistością. Ta, której autorem jest Mirosław Skwarek, idealnie wpisuje się jednak w aktualne potrzeby i trendy. Od kiedy w internecie pojawił się ChatGPT, sztuczna inteligencja zaczęła na dobre wkraczać do naszego życia. Czas więc, by pomogła również w poprawieniu zysków Twojej firmie.

Skwarek pokaże Ci, w jaki sposób możesz wykorzystać AI do różnych zadań – od badania rynku po tworzenie treści copywriterskich. Informacje z tej książki mogą zupełnie zmienić sposób, w jaki prowadzisz firmę. GPT da Ci mnóstwo możliwości, na które dotąd nie miałeś czasu bądź zasobów. A ta książka pokazuje, w jaki sposób z tego potencjału skorzystać.

Pomoc w utrzymywaniu relacji z klientami – “Nigdy więcej nie trać Klienta”

Joey Coleman nie ucieka w niejasne wizje przyszłości. Pisze wprost: masz 100 dni na to, by Twój klient stał się fanem Twojego biznesu. I zapewnia, że dzięki jego poradom to naprawdę może się udać. Najważniejsze jest bowiem to, by zadbać o klienta jeszcze przed zakupem. Jeśli po nim z Tobą pozostanie, przyniesie więcej pożytku niż poszukiwania nowych. Zainteresowany? W takim razie warto poznać metody, które pozwolą uzyskać taki efekt.

Coleman wyróżnia osiem etapów relacji z klientem. Na kartach jego książki znajdziesz dokładne wskazówki, jak zachowywać się na każdym z tych etapów. To podpowiedzi konkretnych działań w aż sześciu kanałach komunikacji.

Autor pokazuje, jak customer experience, czyli doświadczenie klienta, może stać się Twoją przewagą nawet na najbardziej konkurencyjnym rynku. To idealne połączenie książki o marketingu i sprzedaży.

Pomoc w wyróżnieniu się na rynku – “Fioletowa krowa”

Seth Godin, autor tej książki, jest uważany za prawdziwe guru marketingowców. Sporą część swojej sławy zawdzięcza właśnie “Fioletowej krowie”. Na rynku marketingu i sprzedaży została uznana za manifest nieszablonowego działania. Pokazuje, dlaczego w biznesie nie warto być przeciętnym.

Jakie praktyczne wskazówki znajdziesz w tej książce?

  • sposoby wyróżnienia się na rynku, nawet nasyconym;
  • metody, które doprowadzą Cię do pomysłu na nowy biznes;
  • podpowiedzi, do kogo kierować produkt;
  • techniki dotarcia do większej liczby odbiorców.

A to wszystko w przyjemnej do czytania, skondensowanej formie, napisane barwnym językiem. Książki o marketingu i sprzedaży mogą wciągnąć – po tej lekturze się o tym przekonasz.

Pomoc w formułowaniu komunikatów marketingowych i sprzedażowych – “Model StoryBrand”

Książka Donalda Millera skupia się przede wszystkim na dobieraniu słów w przekazach formułowanych do klientów. Autor przekonuje, że odpowiednia komunikacja o własnej marce może zdziałać cuda. Zwłaszcza wtedy, kiedy będziesz w stanie przekazać klientowi nie to, czym chcesz się pochwalić, a korzyści, które właśnie on będzie mieć z zamówienia Twojego produktu czy usługi.

“Model StoryBrand” pokazuje, w jaki sposób to zrobić. To pełen praktycznych wskazówek poradnik na temat tworzenia treści do mediów społecznościowych, na stronę internetową przedsiębiorstwa, ale także do różnego rodzaju firmowych wydawnictw reklamowych. Zgodnie z przekonaniami autora to słowa są najważniejsze w marketingu i sprzedaży. Po tej lekturze będziesz w stanie lepiej wykorzystać drzemiący w nich niewyczerpany potencjał.

Pomoc w przyciągnięciu klientów – “Magnetyczny marketing”

Dan S. Kennedy, autor tej książki, to multimilioner, trener biznesu i ceniony mówca. W tej książce skupił się na przyciąganiu klientów do firmy. To brzmi jak bajka – zamiast ciągłego uganiania się za klientami można po prostu ich do siebie ściągać. Kennedy przekonuje, że to naprawdę możliwe.

Z tej książki dowiesz się między innymi tego, czym jest tzw. trójkąt magnetycznego marketingu. Autor punktuje błędy najczęściej popełniane przez marketingowców i wskazuje, w jaki sposób prowadzić działania marketingowe efektywniej.

Kennedy proponuje przemianę całego podejścia do działań promocyjnych. Jeśli szukasz dokładnej wiedzy na temat konkretnych narzędzi marketingowych i sprzedażowych, takich jak e-mail marketing czy reklama na Facebooku oraz Instagramie, sprawdź artykuł o książkach marketingowych na https://nowoczesny.com.pl/najlepsza-ksiazka-o-marketingu-top-10-pozycji.

Podsumowanie: jakie praktyczne książki o marketingu i sprzedaży warto wybrać?

Najlepsze książki o marketingu i sprzedaży to takie, które niosą ze sobą praktyczną wiedzę. Korzystając z naszych propozycji, dowiesz się więcej o strategiach sprzedażowych, negocjowaniu czy rozpoznawaniu zachowań i potrzeb klientów. Możesz też wybrać książkę, która oferuje zestaw sposobów na przyciąganie klientów. Odpowiedni tytuł pozwoli Ci znaleźć metodę wyróżnienia się na rynku, formułowania komunikatów marketingowych czy wykorzystaniu w sprzedaży sztucznej inteligencji.

Po które tytuły z tej kategorii warto sięgnąć w pierwszej kolejności?

  • “Sprzedawaj JESZCZE więcej”,
  • “Negocjuj jakby od tego zależało Twoje życie!”,
  • “Psychologia sprzedaży”,
  • “Co chce wiedzieć klient”,
  • “AI w biznesie. Jak zarabiać więcej dzięki sztucznej inteligencji”,
  • “Nigdy więcej nie trać Klienta. Masz 100 dni na zmianę pojedynczej sprzedaży w długotrwałą relację”,
  • “Fioletowa krowa”,
  • “Model StoryBrand”,
  • “Magnetyczny marketing”.

Każdy z tych tytułów może pomóc Ci w innym aspekcie związanym z marketingiem i sprzedażą. Tylko od Ciebie zależy, co zrobisz ze zdobytą wiedzą. Dzięki niej możesz usprawnić biznes już dziś.